Klassisk dressyr

Skolan var lite trög idag, men jag överlevde ännu en gång :P
Efterskolan for jag till bibban, för jag skulle fara till krisses senare på eftermiddagen. Så jag fördrev en timme på bibban. Sen for jag till grillen och år kebbab. Sen var det bara att knalla iväg till rökiö. Det blev väl nog 3, 4 km :P Inte är det alls jobbigt att gå, men att konka på alla saker...

Fick rida Krisses häst, Julius, en stund. Var lite knepigt då jag inte är så van att rida klassiskt, red det nog de första två åren, men sen kom en massa andra "ridlärare" och klotta dit en massa annat och sen var det inte klassisk ridning mera :'( Men har börjat ta upp det mera igen nu när jag har egen häst. Märkte att klassisk dressyr kanske inte stämmer helt in på mina mål. Men myckt, mycket, mycket bättre än engelsk ridning. Klassisk ridning är så logiskt om man bara tänker efter. Men Krisse var väldigt ivrig, hon ville lära mig för mycvke på en gång. Så jag blandade ihop hjälperna lite.  Så tyckte hon att min lätt trav var hemsk :P Så det fick jag lov att jobba med. Så började Julius galoppera mitt i allt, så bröt vi ner till trav igen. Så lyfte han igen och igen och igen - och jag hade inte en aning om vad jag gjorde :S Julius hade tydligen lärt sig att då man lyfter inre handen i trav, så det är en galoppfattning. Så tydligen hade jag lyft inre handen lite :P Sen så fick jag pröva på arbete vid hand, gick väl lite mindre bra, men nog började jag hiffa efter en stund. Så nog fick väl jag någonslags samling och öppna :P Sen så red krisse en stund, så fick jag se på. Man lär sig mär än vad man kan tro av att bara se på. Till sist blev det lite löslongering, men då hade jag för mycket publik, så jag kom av mig flera gånger :P Det hade kommit en annan häst, mend sina två ägare, till ridplanen och så tittade pappa på också. Så fattade jag inte riktigt heller, men det började klarna när jag fick pröva mig fram lite.

//: Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0