Köra :D

Idag var skolan helt ok! Var ganska lätt dag :) På enfelska så skulle vi hålla ett kort föredrag :S Jag berättade om min häst. Jätte pinsamt att tala engelska när jag utalar så himla dåligt! Inte blir det ju nättre av att vara tyst, men inte vill jag skäma ut mig så totalt inför klassen inte :( Nåjaa, det är över nu. Sen på finska så skulle de gå igenom något super lätt, jag och Hanna for i skrubben och "läste" istället :) Vi får göra finsk läsförståelser ibland då de andra går igenom gramatik, för vi kan det redan eftersom vi är MoFi. Sen på media tittade vi på vad vi filmat. Sen på andra media timmen så fångade i det till dator. På kemi hade vi vikare, vi har haft samma vikarie i matte, och då var hon int alls bra. Men i  kemi var hon super bra :D Vi började på med grupparbeten - kul :D Sen på matte var det timmen efter provet, så vi fick vara på datorerna :)

Jag for till stallet efter skolan. Först så delade jag och Leroy ett äpple, sen så ryktade jag honom länge. Han har börjat lösa så mycket päls nu :P Så selade jag och spände för så for vi ut och körde. Super kul! :D Leroy gillar verkligen att dra, han bjuder på allt! Man behöver inte be om någonting alls, ja förutom skritten xD I skritten går han för det mesta i form och när man travar långsamt. Man behöver bara länga på tömmarna lite så har vi i nästa växel, men behöver verkligen inte be om fart! Men sen har han inga problem me att sakta av heller, men stanna vill han inte riktigt. Men f.d. travhäst som han är så förlåter ja honom, för travare får inte stanna när man kör dem. Så han är super kör häst för mig som inte är så van! Man behöver inte alls vara rädd att han drar iväg med en och man behöver int alls kämpa för att sakta ner heller. Stolt över min snälla bäst häst Leroy!

Har kört Doris, en "riktig" travare några gånger, så hon var jätte jobbig att hålla och släppte man iväg henne för hårt så fick man verkligen kämpa för att få hene att sakta av. Kändest som om man fick sitta och dra hela tiden :S Själva farten är inte alls farlig, men då det var så pass snäva kurvor på träningsbanan så vill man ju inte precis komma i full fart. Dessutom då jag är så ovan ännu så är det inte sagt att jag får henne att sakta av om man skulle ha låtit henne trava för hårt.

Sen när jag kom hem så var det bara att hoppa i duschen och sen mat :) Man blir hungrig av att vara i stallet :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0