Namnsdag :)

Idag är det min namnsdag :P
Skolan var helt ok idag :) På samhällslära hade vi super roligt, som vanligt :D

For till stallet idag. Det gick super bra. Men jag tror att det berodde på min inställning - bort med all press och bara ha roligt! Så jag tror att Lerot kände av den positiva energin, för när jag skulle hämte in hono så kom han och mötte mig - händer sällan! Dessutom var det fem före en gnägning också xD Jag såg genast på honom att han tänkte följa mig så jag smackade coh gick mot stallet, han följde snällt efter mig, åt inte ett höstrå på vägen. Sen så stannade ha med havre hinkarna och tittade på mig, det var som om han frågade om han fick äte lite. Jag behövde bara smacka och fortsätta gå så kom han efter mig, duktig häst :D Detta belönades förståss med en brö bit.

Så rycktade jag länge. Harry hade hunnit ta kärran först. eller det finns nog två, men jag vet inte hue man ska spänna för den andra, för den har gammaldags "lås" så man har en massa remmar som ska fästas på ett x-antal olika sätt och ställen. Den andra är bara att klicka fast och så säkerhetsremmen :) Mycket, mycket enklare :D Leroy var ganska pigg när vi sen kom iväg. Han gillar verkligen att dra :D Han kommer så fint i form och har massor med framåtbjudning :) Vi travade mest bara i jogg tempo, men en och annan spurt så blev det också :) Det finns nog lite fart kvar i gubben, det är inte utan anledning jag kallar honom turbo-moffa :P Enda nackdelen med körning på våren (/hösten) är att man blir så smutsig! Hade lera över allt efteråt, på skorna, på byxorna, på tömmarna, på handskarna, på jackan och i ansiktet :P

När vi kom tillbaka, så selade jag av förståss, och sen försökte jag buga honom, men han var för trött för att ens orka tänka på saken, brö biten tog han gärna endå :P Efter ett tag hade han nästa benet i marken, så då slutade jag och tog in honom. Vårstäda honom idag också, allts duschade av honom. Tror att han tyckte att det var ganska skönt eftersom han blivit ganska svettig när vi kört, och dessutom har han en del vinter päls kvar.
Sen for jag ut med honom i vårsolen, så fick han äta lite av det gröna gräsett som börjat sticka upp lite här och där.

Så det hav varit en bra dag :) När jag kom hem så tvättade jag stövlarna och sen hoppade jag i duschen. Har satt i balsam som borde färga håret lite grann, men det funkade inte mycket :P Min utväxt har börjat synas lite, har färgar häret svart och har igentligen mörkbrunt. Färgade håret sist i höstast, typ i oktober. Så det har ju hållits länge :) Nu ska hag hämta lite glass och sen fara och se på desperate houswives :)
Kan bara säga en sak- bra dag :D :D :D

//: Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0