Nina kurs :D

Idag har jag städat mitt rum och skalat potatis x'D

Har varit på Nina kurs idag då. Vi for iväg kl 14.00 till stallet, plockade ihop sakerna, rycktade Leroy och lastade han. När vi kom ti vörk så ledde jag Leroy några varv på stallplanen, det var ju såå spänande :P Han tänkte springa på mig flera gånger då han hade så fullt upp att titta på allt annat. Han fick stå i en av vörks boxar, medans jag tittade en liten stund på de som hade lektion just då. Men det belv typ bara en kvart, 20 minuter. Sen for jag och gjorde i ordning Leroy.  Det här var nog första gången Leroy varit i en mange, så det var jätte spännande. Speglen stnnade han och tittade i flera gånger. Fick först bara vara i den bortre ändan av managen, eftersom en annan hade lektion då. Sen när det blev vår tur så var det jätte spänande med läktaren, de som satt på lektaren och "varma koppen". Han ville varje varv titta på de som satt på lektaren och på varma koppen, de var alltid lika spännande :P Sen när vi jobbade med halvhalter så svängde han gensta in till Nina, det var tryggare där :P Det gick super, duper bra :D Så var Nina jätte bra ridlärare :D Hade tänkt fara på teorin efteråt men kom fram till att jag omöjligt lägga allt på minnet, så lika bra att fokusera på det jag lärt mig, eller rättare sagt övat på, idag :) Hoppas jag kan fara på fler Nina kurser!

Efter min lektion så for jag på ridplanen en stund, tränade på omvändgalopp på båge. Hade nog tänkt volter, men han orkade inte riktigt galoppera med "fal" galopp ett helt varv, så det fick bli bågar istället :P Sen så hoppade jag ett litet hinder några gånger också. Först så vägrade han, den gula bommen kunde ju vara farlig. Sen tog han några jätte skutt över. Men den gula bommen kunde ju vara farlig. Då han lärde sig att bommen inte var farlig så blev det fina hopp :) Hjöde sedan hindret (från ca 20 till 50) trodde att han skulle vägra, så jag försökte stanna honom för hindret, men han hoppade iallafll och rev det. Efter det vägrade han bara på det högre hindret, men sen då vi sänkte det igen blev det några fina hopp till :) Synd bara att jag är dålig hoppryttare, så det är lite svårt att hänga med i hoppen.

Sen blev det ponny ridning, mina yngre bröder red några varv och sen blev det mammas tur. Hon var nog riktig duktig :) Leroy e lite mammis, så han ville väldigt gärna stå med mig på mitten av ridplanen.
På hemvägen så stannade jag och pappa med grillen och köpte lösglass, jag tog en polka boll och en brownie - super gott :) Så kom grill tanten och tittade på Leroy, hon är nämligen också häst intresserad :) Så leroy fick en morot av henne.

Nu blir det kvällsmat och sen ska jag läsa :) Håller på med en jätte bra bok nu :D

//: Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0