Snabb, snabbare, snabbast...

.. Leroy! :P Äntilgen har jag haft tid att vara i stallet :D Leroy verkade uppriktigt glad att se mig :D Huvudet högt, öronen framme och en "det var på riden" frustning :P Han har nog börjat komma och möta mig i hagen, men mest bara för att ahn känner att han borde :P Men idag verkade som om han ville :D Lycklig, lyckligare, lyckligast, Julia :P Har nog ätit lite för mycket socker idag xP Hovslagaren var i stallet då jag kom så jag isa inte riktigt byta om när han var där, så jag red med mina tajta farkku leggings :P Men det var ingen bra ide, för de sprack på insidan av låren (där var jeans oftas går sönder, om man är lite rund, när de blir nötta) xP Tygt var antagligen ganska nött där så de skulle hursomhelst gått sönder när som helst iallafall :P Var och red på den nya vägen, typ halva. På ditvägen var Leroy rädd för en massa saker, så det gick ganska knyckigt :P Men på hemvägen galopperade vi säkert 2km på ojämn mark - ihögsta växel! Fick honom just å just at sakat i före de besvärligaste ställen. Han var så pigg, men på 5 dagar (och med lika mycket mat som start hästarna i satllet) så samlas det en hel del överskotts energi :P Tror att han till och med bockade lite, eller inte dirket bockade utan mer som glädje skutt :P Lät honom springa av sig all överskotts energi idag, så att han skulle orka hålla fokus imorgon, när vi ska på kurs :D 

Så några rader om skolan:
Tråkig, tråkigare, tråkigast, skolan :P Nå nej, det var helt ok dag, och dagen har gått jätte snabbt :P Har prtat mest på timmarna idag och bara lite arbete :P Engelska, gjorde några sidor i kompendiet och pratade om någon klassresa, typ, och veteranfesten. Modde så pratade läraren mest om vad vi skulle göra, föhörde läxan, som jag glömt att läsa på, så tittade vi på film :) Matte, var borta förra matte timmen så fattade inte så mycket i början, men när lararen kom och förklarade så förstod jag nog :) Jag hann räkna lika långt på en timme som typ halva klassen på två timmar xD På samhällslära fick vi mer info om veteranfesten, gjorde ett papper och typ förberedde en lek x'D Vår samhälls lärare är nog bäst :D Jag fick rollen som polis nästa gång x'D Vi ska begå brott, bli gripna och typ bli åtalade..? Sen ska vi lära oss mer om rätte gång, så ska vi leka det också :P Så före julen så lekte vi val x'D  PÅ husa hade halva gruppen prov kök, jag hade förra veckan, så jag började skriva uppsats om ekologisk livsmedelsproduktion, från jord till bord :P Det är helt intressant nog :D Tror att jag varke är för eller mot, är nog ganska neutral när det gäller ekologiskt.

//:Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0