Häst frågor

Leroys öga


Alla med foder/ egen häst ska göra detta

Annars dör den inom 10 dagar.




Vad är det högsta du har hoppat med ponny?
ca 30 cm

Vad är det högsta du har hoppat med häst?
Ca 60 cm

Hur många hästar har du haft?
Nöter på min första egna häst nu :D Har inte heller haft någon foderhäst förut

Vilka ridskolor har du ridit på?
En som jag inte minns namet på (var där bara en gång)

Vörk

Vasa ridcenter, bara någon gång då och då


Rider du för någon privatlärare?
Inte regelbundet. I somrast hade jag nog typ en ridlärare hela tiden. Men annars har jag inte

ridit för någon ridlärar med min egna häst. Någon gång har jag haft turen att vara enda

som kommit på veckans ridlektion och då fått privat undervisning.


Hur länge har du ridit?
Svårt att säga. När jag var liten så red jag på bekantas hästar så fort jag fick chansen.
En av våra bekanta hade en islandshäst som jag fick tölte på själv i terrängen när jag var typ 5, 6 år..?

Men började på ridskola när jag var 7 år, tog paus när jag var 8 (efter et x-antal avslägningar)

så började jag på nytt när jag fyllde 9 år och har fortsatt sedan dess, förutom ett ofrivilligt avbrott

vintern 2007, då bröt höftet efter att ramlat av.

 

Vad fick dig att börja rida?
Har alltid tyck om hästar (minns inte att jag skulle ha tyckt om att leka

med något annant  än hästar och My little Pony när jag var liten) Inget speciellt fick mig att

börja, intresset fanns där från första början. Red på bekantas hästar så fort jag fick chansen.

Men mina första ridlektioner fick jag till födelsedagspresent när jag fylld 7 år.

 

Har du tävlat?
På klubbtävlingar :) Med både framgång och fjaskon bakom mig :P

Isf hur höga klasser?
Lätt ö (ett inoficiellt dressyr program, kallas väl också skritt och trav programet.)
Bomtävlingar och 20-40 cm hoppning :P

Vilken gren gillar du mest?

Trav, dressyr, inte tävlingsdressyr utan klassisk, kür och working equotation.


Har du varit på ridläger?
Klart de :)

Vilket ridläger är bäst?
Önskeridläger 1 (?) Men iallafall mitt första ridläger :)

Vilken häst minns du från det ridlägret som var bäst?
Lukas, en shettis.


Har du varit på en clinic?
Nej, men ska antagligen snart :) Om det blir av

Har du egen häst?
Ja :)

Isf vad har du för sadlar?
Allround, som är mer mot dressyrhållet. Lemetx magic.

Hur många täcken har du?
3

Hur många vojlockar/schabrak har du?
6

Hur många grimmor har du?
3

Hur många grimskaft?
3

Hur högt har du hoppat med din häst/ponny?
Haha, hela ca 40 cm xD Och det var bara ett hinder :P
Men han är inte mycket till hopphäst ocj jag är värdelös hoppryttare, gillar inte helst

hoppning speciellt mycket.


Vilket dressyrprogram har du ridit med din häst/ponny?
Har inte tävlat eller tränat något helt program, men den borde klara av Lätt B

Hur många är det som står i ditt stall?
I "mitt" stall står det 8 hästar + min egen

Vad heter ditt stall?
Inte en aning, det är privat så tror inte att det heter något speciellt :P

Har du ridhus?
Nej

Har du paddock?
Nej rider på åkrar

Har ni fina ridvägar?
Inte med dethär stallet. Men på andra stall jag varit har vi haft super mysiga ridvägar.

Dit vart vi ska flytta hästen i sommar finns det några fina ridvägar :)

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0