Veteran fest

Idag i skolan hade vi veteran fest sikolan de två sista timmarna. Så alla, eller de flesta, nior var finklädda :) Var inte så roligt, det var nästan roligast att byta skor efteråt :P Finskorna är skavsårs skor...

For inte till stallet nå idag... Men imrn så ska jag fara. Ska också köra till skolan imrn, för mamm och papp ska på nå föräldra möte till min lillasysters skola, så de kanske kommer hem ganska sent. Så jag kör till skolan, för att sedan slippa hem någon gång efter att ha varit till stallet. Far inte hem efter skolan för att det är ca 30 km till stallet, så det skulle bli så mycket köras med vespan. Så är den ju otrimmad så det tar så länge också... Vi har håltimme imrn på morgonen så jag får lite sovmorgon imrn då jag ska köra till skolan. Haha, flumm inkägg xD
Hursomhelst så fyllde jag på både bensin och olja. Har oljetanken på ett jätte idiotisk ställe så att man måst skruva lös framskärmen (?) för att slippa till oljetanken. Så när jag skulle skruva fast den igen så låssnade en liten del som ska hålla skruven på plats, så hade vi ju forståss inga extra sådanna hemma. Så nu sitter skärmen fast med bara en skruv :P Nog tror jag att den hålls, för man måste med våld dra lös skärmen. Tror alltid att jag ska dra sönder den då jag ska ha loss den xD
Men nu finns det tillräckligt med bensin och olja iallafall :D

Har varit duktig och läst på kemi prov idag. Vi har om karboxylsyror, estrar, kolydrater, proteiner och fett. Så nu kan jag det mesta om karboxylsyror, estrar och kolhydrater. Har bara några saker om dom kapitlen jag måste pränta in. Så gjorde jag och hanna ett grupp arbete om fett, så kan det också ganska bra :D Så har jag läst igenom allt ett varv igår. Tror nog att det här kommer att gå riktigt bra :D Ska skriva provet på torsda, så hinner läsa imrn också :D

//: Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0