Nu...

... är det ett tag sedan jag skrivit sist...
Var på rea i onsdags, köpte en gul kortärma och en randigt topp. Det var lite dåligt med storlekar :P Efteråt for jag till min kusin så for vi och hälsade på hennes häst, vi red lite i manegen. De hade lektion på uteplan så vi fick väl inte vara där.
När jag kom hem så hämtade jag hit Leroy. Hovslagaren skulle komma, så det är bättre att sko här, mindre myggor och knott. Han tog av skorna och sa att Leroy skulle gå barfota en vecka nu. Han sa att det är bra för hästar att gå barfota då och då. Det skulle vara bra för strålen, så skulle det bli bättre blodcirkulation, vilket är bra.  Enda som är dåligt att hoven slits ner, men det skulle tydligen inte göra något för han tänkte ändå klippa bort några cm av hoven. Snar har han ju inga hovar kvar :S Han vi hade Lerou hos i våras var också och klippte bort några cm av hoven, vilket stör mig nu när Leroy börjar ha så lite hov kvar, tror att hovslagaren skulle ha mer att arbeta med om han vi hade Leroy hos inte skulle ha rört Leroys hovar. Men det är ju alltid lätt att vara efter klok...
När han var klar med Leroys hovar så förde jag Leroy till hagen (det är ca 1 km dit) så fort jag kom hem så hade det börjat störtt regna, så fick bara lov att fara tillbaka och sätta in honom... Men som tur så förde mamma mig.

På torsdagen var jag och red ganska långt, men mest bara i skritt eftersom alla vägar jag for på var så steniga. Sen hittade jag en plätt som skulle vara en perfekt ridplanom det inte fanns så mycket stenar där, funderar på att plocka bort dem, men det är inget en dags projekt xD Det fanns massor av stenar så... :P Hittade också en rolig stig, men kunde bara skritta där eftersom det var berg underlag... Men bra ställe att skritta runt på.

Igår skötte jag mina småsyskon hela dagen, sen när min "arbetsdag" var slut så for jag, Hanna, Clara, Ben och Hannie till vasa på bio, vi var såklart och såg eclipse :D Den var nog jätte bra :D Papp hade varit och "nattat" Leroy :P

Idag så har jag och kusinen varit och ridit, vi rid omkring på det där "berget". En gång tappade vi bort oss lite, men Leroy hittade nog tillbaka, vilket är skönt att veta :D Så red vi till min "ridplan" vet att några moppe pojkar bruka köra där, så vi funderade lite om jag skulle fråga dem, så skulle vi kunna plocka bort dem tillsammans. Men tror att fastän stenarna stör dem så skulle det bli extra viktigt att ha dem där bara för att jag vill ha bort dem. Blir det bråk så får snart inte vara där alls, för tror att det är förbjuden mark, vet inte hurvida allemansrätten gäller, tror att den gäller hästar men inte mopeder :D Men vet ju inte om den gäller alls när det är förbjuden mark, allemans rätten är väldigt luddig tycker jag...
Ska snat fara dit, har inte mockat ännu idag... -.- Men Leroy får nog vara ute ganska länge idag eftersom det är så blåsigt = mindre bromsar, myggor och knott :D

Papp har dessutom byggd en hage här hemma hos oss där han får vara då det är le med betes hagarna, för här blåser det alltid, så det finns inte så mycket bromsar, myggor och knott här :D

Leroy på bete.
Man får ju förståss INTE kopiera bilden!!

//: Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0