Duktig flicka :D

Som alla andra sommar onsdagar hit tills så var vi, jag och de tre yngsta småsyskonen, på pick-nick till skolan, men de hade något 4h-läger där så vi fick inte vara där länge. Själv tror jag inte att det hade rätten att "jaga bort" oss, men orkade inte bry mig när alla andra snällt plockade undan sina saker och for hem.

Så har jag tvätta en del häst saker idag: Vintertäcket, stalltäcket, nosludenn, 2 grimmor och fyra schabraker, de flesta sakerna blev nog ganska rena :) Men jag vet iallafall att jag tvättat dem :P  Det tog jätte länge, men det vara ganska kul :) Har några saker jag ännu ska ha tvättat, bla borstar och så ska jag putsa läderutrustningen.

Sen när jag tvätta sakerna klart så for vi till berby och hämtade Leroy, "hem" till oss :D Vi var ganska effektiva så det gick snabbt, oftast brukar det ta ganska länge, men inte idag :)

Var med Leroy ihagen en stund ifall han skulle vara orolig på nytt ställe, men vem skulle ha tid att vara orolig när det finns massor med gott gräs :P Så jag gick hem för att hämta några saker. För pappa hade förståss glömt att föra vatten hinkar till hagen. Så jag fick föra en 100-liters och två 10 litars hinkar till hagen, mend cykel, och det är ändå en km till hagen :P Ja, så tog jag några grimskaft :) Men det gick riktigt bra, jag kände mig bara lite fånig när jag cyklade omkring med den där stora hinken :P Vi har ännu inte fixat vattenet helt klart, det fin en brunn och en pump där, vi har köpt slangar dit, men de räkte ingenstans, och sammanlagt så var slangarna 60 m långa :P Så jag fick hämta vattnet, så är det så dumt gjort att det finns ingen kran vid pumpen utan jag var tvungen att gå kanske 50 m längre bort för att komma till kranen, så det var ca 150 m att gå allt som allt. 150 m är inget problem men eftersom jag inte hade en platt mark att gå på så blev det lite jobbigare. Var tvungen att gå under elstängslen på 4 ställen, genom högt gräs, ett stort torrt dike, två minde "våta" diken, lite skog med en massa småträd som fallit omkull och ännu lite till skog, mend två 10-l hinkar i händerna plus en massa myggor som retades :P Men gick bara tre eller fyra gånger. Får se nu vad Leroy tycker om brunnvattnet, såg inte så fräscht ut, men för inte sålänge sedan så har nog människor druckit det där vattnet. Borde kanske ta ett prov på det..?

Så har jag bråttades med en 60 kg höbal, först föra den till hagen, ca 40 m, sen in i barken, skulle lyftas upp dit, så inte det enklaste när man inte är så stark. Så nu när det är sommar och varmt så håller sig inte silaget så länge, så fick rulla upp hela balen så att höet ska bli lte luftigare och så att det inte ska börja mögla så snabbt.
Sen när jag var klar så var det bara att cykla hem igen.
Ska väl fara dit en gång till ikväll, pappa skulle fixa något med strömmen så ska jag sätta fleceetecket på Leroy, han r tvungen att vara ute inatt, eftersom golvet i baracken är mycket halare än vad vi trott. Vi vill ju inte att han ska halka och skada sig.

//: Julia

Kommentarer
Postat av: hanna :)

SV: tack :D



http://hannabresellss.blogg.se/2010/june/tack-d.html

2010-06-23 @ 23:30:40
URL: http://hannabresellss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0