Fullt upp

Idag har jag gjort en hel del :) Steg upp halv åtta, for och matada Leroy. När jag kom hem igen så åt jag frukost och spelade super mario med småsyskonen. Efter det så städade vi alla lite. Böjade nästan genast, efter att vi städat, laga mat. Vi fick en Hermandeg (vänskapskaka) för lite över en vecka, vilken var klar att bli bakad då. Kakan blev bakad med massor av glädje och äggskal xD Men inte är det så lätt när man är liten (yngsta som kläckte ägg var 5 år), tror nog att jag lyckades fiska upp de flesta äggskalsbitar :) När vi hade bakat klart så fastnade vi framför tv. En timme senare, när kakan var klar, så for vi och simmade. Vattnet var nog ganska varmt :) Sen när vi simmat klart så ville mina småsyskon ha picknick, så alla fick en bit herman kaka och varsitt mjölkglas, så for vi ut på veranda och åt. Får nog vara glad att de är nöjda med så lite :)

När pappa kom hem så fick jag den stora äran och hämta slangarna hon glömt på jobbet. Körde dit med vespan, och som vanligt så glömde jag att ta en ryggsäck. Det var 5 slangrullar som jag skulle föra med vespan :S Efter lite om och men så hade jag fått packat alla slangar och körde hem utan några missöden. När jag kom hem så höll de på att packa upp våra nya trädgårds möbler, riktigt fina och bekväma :D Efter maten så cyklade jag till Leroy. Rycktade och tränsade jätte snabbt, för jag vill inte sluta mina dagar med att bli uppäten av myggor. Det är så otroligt tjockt med myggor där vid hagen :( Red barbacka hem till oss, så fotade mamma lite, men blev inte riktigt nöjd med någon av bilderna... Så fick Leroy leka ekologisk trimmer en stund (tog förståss av tränset och för den som undrar så hade jag grimman under tränset) men han ville inte äta av det långa gräset utan åt upp allt det korta. Märkte också att han tappat en sko och kom på att jag glömt att kratsa hovarna före jag for, så kom jag också ihåg att jag glömt att kratsa hovarna förrän vi flyttade honom, så vet inte riktigt var han tappat skon och har förståss inga extra, så det här kom ju riktig lagom nu till midsommaren då allt har stängt. Dessutom hamnar jag nog att byta alla skor, eftersom de har han på sig nu har blivit använda flera gånger om så de är jätte tunna. Men nu kom jag och tänka på att det kan hända att jag har en fall sko någonstans...
Efter att han fått beta en liten stund så red vi tillbaka till hagen, tränsade av så fick han kvälls mat. Ska pröva ha honom inne i baracken i natt, golvet är lite halt, men tog in mera spån så det blev bättre. Så gav jag massor med hö så att han skulle stå stilla länge och äta av det :P Vi har ännu inte hunnit fixa slangen till hagen så fick ta den besvärliga vägen... Men värst av allt var nog myggorna :S Gick bara två gånge så det blev lite under 40 l, så nog klarar han väl sig på det tills imorgon på dagen. Hämtar mera sen när det är mindre myggor xD
Var just precis och tittade till honom, så lite stressad verkade han att vara, men nog lungnar han väl ner sig när han blir van :) Så måste vi fixa bättre ventilation, för det var jätte varmt där inne och inte kunde vi lämna upp någon dörr, för då skulle han ha blivit uppäten av myggorna. Så ska fara dit riktigt tidigt och släppa ut honom, så bilr det väl nog lite svalare inatt.

//: Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0