Ojdå! :P

Har inte skrivit på länge nu, men det beror mest på att jag inte har haft något att skriva om. Ellor jo, i onsdags, den 9 juni, flög jag av Leroy :P Hade varit på en riktig långtur och ridit i över två timmar sen på hemvägen var jag helt i egna tankar, hade lite dålig sists och hade dessutom halvlånga tyglar. Så red vi förbi en kohagen, Leroy har nästan gått i lag med kor förrut, men idag blev han jätte rädd för dem, fastän han sett dem redan några timmar tidigare. Så han snurrade runt (bara så att ni vet så har jag nog klarat sådanna snurr förrut, men denhär gången var jag inte alls med :P) och borta som jag var så flög ja av och dessutom fastnade jag me foten i stigbygeln. Har nog säkerhets stigbyglar, men det är såna "s" formade, alltså inte sådanna med gummiband :P Men som tur har jag en sån sadel där stigledren knäps lös om man drar dem bakåt. Så när jag hamnade i rätt vinkel så lossnade nog stigledren. Tror att Leroy blev rädd för kon eftersom den var så nära, bara några meter från oss. Leroy var nog i egna tankar han också för det tog flera sekunder innan han blev rädd för kon xD För den som undrar så gick det nog bra för mig :P Fick några skrapsår och sjukt i skulderbladen några dagar (landade antagligen bå skulderbladen). Och för den som undrar hur det gick för hästen så skrittade han runt mig då jag skulle ta fast honom så travade han iväg, men Jessica tog fast honom förrän han sprungit över riksåttan. Sen så kom Harry och hämtade mig med bil för annars hade jag fått gå 3 km :P Red hem den sista biten (från riksåttan till stallet).

Denhär veckan så har jag skött mina små syskon. Har varit på mamma barn klubb med dem :P Men bara för att de skulle få leka med de andra barnen. Så har jag varit till stallet i fredags, men var och körde då. Har inte fått ridskräck, men ville köra för att vi ska snart flytta Leroy hit och då får jag inte köra på länge. Så kom min kusin till oss i lördags.

Ilördags for jag och min kusin till stallet, i regnet, och vi körde dit med min vespa som gick knappt 50 km/h :P Men vi hade vattentäta kläder, så det gick nog bra :) Sen när vi var med stallet så for vi ut med koppa-kärrynä på en tur (alltså med häst som drar en kärra där två kan sitta xD). Så var vi och körde i regnet igen :P Vi tänkte fara till hovslagaren och titta på hans hästar, men han svarade inte när jag skulle ringe och fråga om vi får komma, så vi for till hellnäs kiosken och köpte godis x'D Så det blev en del körande i regnet xD

Idag har jag lyssnat på dålig musik, ibland måste man höra på dålig musk förr att veta vad som är bra :P Så var jag stallet, red barbacka. Gick riktigt bra, tänkte bara glida av en gång. Så gick kort traven riktigt bra också, men har övat massor på sistone. Med sadel då. Sen när jag skulle börja fara hem så kom en flicka till stallet. I fredags hade jag lovat henne att hon skulle få komma på söndagen och rida. Men jag trodde att hon hade glömt bort det eftersom hon inte dök upp förrän då. Så då var det bara att sadla hästen och ha lite ponnyridning.

Nu blev det flummigt igen, vet inte när senast jag skrivit någolunda ordentligt :P

//: Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0