Dålig uppdatering...

... Har inte orkat blogga i hälgen, men nu ska jag skriva ^^

Fredag- Engelskaprovet gick för ovanlighetens skull bra... Kunde nästan ingen gramatik men kunde alla ord förutom ett, oftast gissar jag på det mesta. Men denhär gången visste jag vissa saker :P Jag, Hanna och Ben var till WÖR-tv, vi nästan ingenting gjort... Vi filmade lite och tog in, det var det enda. Var till stallet, red lite dressyr men det gick inte alls bra.

Lördag- Städade rummet på morronen. Sen for jag och pappa till bertby för att hämta hästarna. Mina småsyskon hade kompis kalas så vi hade ponny ridning, vi fick låna Fannys ponny, Kayo. Så hade vi förståss Leroy också. När vi kom till oss lagade jag i ordning hästarna. Sen var det att ranta runt i ringen några timmar :P Sen när kalase var slut for jag och red. Det är så himla mysigt att rida i skogen :) Så var Leroy så pigg då det var på nytt ställe. Så tror jag att han också gillar att vara i skogen. Fastän vi bott här i 10 år så har jag inte varit så långt ut på dalaholmen som i lördags :P Hittade jätte härliga ridvägar :) Sen på tillbaka vägen mötte vi pappa å Kayo. Någon hade visst inte tyckt att det var alls roligt att bli lämnad ensam :P Så mötte vi också grannen som var ute och gick med sina hundar, "Jag har större hund än dig" sa pappa åt honom som lämade de och prata jätte länge. Red inte iväg så att Kayo skulle hållas lung, så att papp å grannen skulle få prata ifred.
När vi kom hem gav ja hästarna lite mat, sen for jag och äta lite själv.
Efter att vi fört hästarna tillbaka så kom Ben och Clara hit. Vi hade en riktigt trevlig kväll :D

Kayo
Idag- Idag har jag inte gjort något... Har varit till stallet. Red dressyr, gick super duper bra :D Leroy fick nog en guldstjärna eller två :P Jag hade en pulsklocka på medans jag lagade i ordning Leroy och red. Red i ca en timme och lagade i ordning i ca en timme, allt som allt for det ca 650 kcal. Lägata pulsen jag hade var 105, tror jag, och högsta var 146, och det kändest ingen stans :P Min vilopuls är annars 76. När jag kom tillbaka stängde jag av pulsklockan eftersom den pipade när min puls inte var tillräckligt hög för att bränna kcal. Sen kom Harry, han tittade på Leroys framhovar och sa att det är bäst om vi tar bort framskorna eftersom de vridits så konstigt (är jätte länge sedan vi gjort något åt framskorna, men eftersom de var i så bra skick när hovslagaren var och skodde senast). Så fick jag den stora äran att försöka, fick lös en eller två sömmar :P Sen fick Harry ta lös resten plus skorna xD Men inte är det så lätt när man inte kan :P Övar man inte så kan man inte heller lära sig...

Nu chattar jag, lyssnar på musik och borde göra en massa saker :P

//: Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0