Det är ALLDRIG för sent att bättra sig...

...Därför tänker jag vänta ett tag till :)

Ja nu är det dagen före prov och så ännu en gång så tänker man "Varför har jag inte läst äxan bättre?", "Jag borde ha börjat öva några dagar tidigare" och "Till nästa prov skall jag läsa bättre". Men det blir ju alldrig av... Men en bit på bättrings-vägen är jag nog, har nämligen testat en ny inlärning teknink. Går riktigt bra. Om jag skulle ha börjat övat en dag tidigare så skulle det här provet kunna gå riktigt bra. Men nu har jag ju inte gjort det så det kommer att skita sig iallafall xD

Shit happens and then you die

( Skriver av mig lite, inget intressant :P :
Jag vet inte alls vilken inlärnig teknik som funkar mig bäst :( Jag har inte dåligt tålamod men har ändå alldrig ro att läsa på prov. Jag minns texter relativt bra och bilder, men det hjälper inte att märka de svåra orden med markering penna? (Har engelska prov imrn). Tanke kartor och anteckningar hjälper mig massor, inte att läsa dem sen utan att göra dem. Jag lär mig bra av att höra någon berätta men minns inte alls bättre av att höra mig själv. Så har jag bara problem med att koncentrera mig när jag ska läsa på prov, på timmarna går det hur bra som helst. Men måste nog oftast leka med ett sudd eller penna för att lära mig bra. Kanske är jag bara lat och otålig när de gäller provläsning?  Men visst skulle det vara lätt om precis vet hur man ska läsa på proven, då skulle det inte vara så tungt. Men det går varken bättre eller sämre hur jag än gör. Eller en gång gick det mycket bättre när jag gjort anteckningar till ety hissa prov men har i princip skrivit av alla kapittel vi hade till proven, bara formulerat om det lite. Men inte har jag ju tålamod att skriva såna anteckningar till varje prov, de där historia anteckningarna tog mig flera dagar att göra (3 eller 4?) och dessutom var vi lediga två av dagarna så jag hade massor av tid att skriva. Har man två, tre prov på en vecka så kan man ju inte göra sådanna antckningar! Man hinner inte göra något annat om man skulle göra det. Så var det ju inte så värt effektivt heller. Jag borde gör något test på hur jag lär mig bäst. För nu när jag skrivit så har jag kommit på en del av problmet: Jag har inte tålamod att plugga så mycket jag behöver, för det känns så hopplöst när det tar så länge. Men visst ska alla ha sina svagheter och mina är verkligen språk! )

Ska fortsätta läsa på prov nu... Dessutom borde jag krafsa ihop en uppsats... suck -.- Borde inte lämna allt till sista minut, vilket jag alltid gör... -.-

//: Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0